czwartek, 20 lutego 2014

Kurczak w sezamie z ryżem z warzywami i ananasem

Odkryłam niedawno, niedaleko mojego mieszkanka, sklep drobiarski. Świetne, świeże mięsko drobiowe, kurze, indycze, gęsie i kacze przyciągnęło moją uwagę. Szczerze mówiąc pierwszy raz w sklepie widziałam porcje z indyka i to z taką ilością mięska, że już nie mogę doczekać się rosołku na niej:)
Ale wracając do kuraka...kupiłam 8 pałek. Postanowiłam je upiec.


W książce "Odchudzająca książka kucharska" znalazłam przepis na słodko-kwaśnego kurczaka w sezamie. Do tego podałam zapieczony ryż z warzywami i ananasem.

Przepis na 4 porcje
Składniki:
8 pałek kurczaka
4 łyżeczki miodu
4 łyżki sezamu
sok z całej cytryny
1/2 papryczki chilli
sól, pieprz
2 woreczki ryżu
1/2 średniego brokuła
2 marchewki
1/2 małego pora
4 plastry ananasa
3 łyżki oleju
3 łyżki syropu z puszki z ananasem


Udka umyć dokładnie, osuszyć i natrzeć solą i pieprzem. Odstawić na godzinę do lodówki. Po tym czasie przygotować marynatę. W miseczce zmieszać miód, sok z cytryny i chilli. Połową marynaty zalać i natrzeć kurczaka. Włożyć do lodówki na godzinę. Po tym czasie do marynaty dodać sezam i tak przygotowany sezam wyłożyć na kurczaki i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180st. na 45-60min, kurczak się przyrumieni a mięsko będzie odchodzić od kości. W czasie pieczenia, co jakiś czas, należy polewać kurczaka sosem, który zbiera się na blaszce. 


W czasie marynowania kurczaka możemy przygotować ryż z warzywami. Ryz ugotować wg przepisu na opakowaniu. Brokuła podzielić na mniejsze różyczki, marchewkę pokroić w cieniutkie paseczki, pora na grubsze plastry. Wszystkie warzywa sparzyć i dodać do ugotowanego ryżu. Ananasa pokroić w cząstki i tez dodać do ryżu. Następnie polać po 3 łyżkami oleju i syropu. Wszystko wymieszać, przełożyć do formy i wstawić do piekarnika na 20min przed wyjęciem kurczaka. Gdyby ryż za mocno się przypiekał, należy przykryć go folią.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz