poniedziałek, 16 lipca 2012

Sałatka z grillowanego bakłażana

Kupiłam jedynego w sklepie ładnego, świeżego, twardego bakłażana. Cała reszta była miękka i poobijana. niestety w moim mieście takie są wszędzie, więc miałam szczęście :)
Postanowiłam go usmażyć i zrobić pyszną sałatkę. Zasadniczo powinnam go ugrillować, ale odpalać grilla tylko na bakłażana to raczej bez sensu. Ale w najbliższym czasie jak odpalimy grilla zamierzam pogrillować na zapas to co się da :)
Sałatka jest prosta i odpowiednia na kolację.



Składniki:
bakłażan
pomidor malinowy lub gałązka pomidorków koktajlowch
mozzarella
kuskus
bulion warzywny
mięta
cytryna
oliwa
sól, pieprz



Bakłażana pokroić na centymetrowe plastry i posypać solą.. Odstawić na 15-20 min aby wyciągnąć z nich nadmiar wody. W tym czasie kuskus zalać bulionem warzywnym i pozostawić na 5-7 min.
Pomidora pokroić w kostkę lub, w  przypadku koktajlowych, na pół, tak samo zrobić z mozzarellą.
Bakłażana osuszyć posolić i popieprzyć, następnie ugrilować lub usmażyć. Usmażone bakłażany pokroić na mniejsze kawałki.
Do przygotowanego kuskusu dodać posiekaną miętę, a następnie  pomidora, mozzarellę i bakłażana. Polać oliwą i sokiem z cytryny, doprawić  solą i pieprzem.
I gotowe :)
Szczerze, na zimno ta sałatka mi nie smakuje, więc pozostałą resztkę radze podgrzać, podsmażyć na patelni.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Lubię bakłażana i takie sałatki. Miałam w planie zrobić podobną, ale w sklepie, w którym robiłam zakupy akurat nie było bakłażanów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie sałatki! Twoja zapowiada się wspaniale!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń