środa, 7 sierpnia 2013

Maślane kruche ciasteczka z wanilią i zieloną herbatą

Kupiłam ostatnio nowe foremki do ciasteczek, w kształtach specjalnie na ciasteczka dla dzieciaków: miś, motylek, kaczka, pingwinek...
Trzeba było foremki wypróbować, więc zrobiłam najlepsze na świecie kruche ciasto maślane.
Ale żeby nie było za nudno, to ciasto podzieliłam na 2 części, do jednej dodałam ziarenka wanilii, do drugiej roztarte liście zielonej herbaty.
Przepis jest banalny, zawsze korzystam właśnie z tego, sprawdzony- dopracowany :)

Składniki:
200g zimnego masła
3/4 szklanki cukru
400g mąki krupczatki
jajko
szczypta soli
łyżeczka proszku do pieczenia
laska wanilii
cukier wanilinowy
3 łyżeczki zielonej herbaty

Masło pokroić na małe kosteczki, wrzucić do miski, dodać cukier, wymieszać mikserem. Dodać jajko i wymieszać. Na koniec wsypać przesianą mąkę z solą i proszkiem do pieczenia. Wymieszać powoli mikserem. Gdy grudki zaczną się powoli łączyć, odłożyć mikser i połączyć ciasto ręcznie. Jeśli ma ktoś ochotę, może ciasto wyrobić ręcznie, nie używając miksera. Mi się zwykle nie chce :)
Ciasto podzieliłam na 2 części, do jednaj dodałam cukier wanilinowy i ziarenka wanilii, do drugiej, roztartą w moździerzu, zieloną herbatę, i zagniotłam ciasta z tymi dodatkami.
Ciasto następnie należy zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na ok 1 godzinę.
Po tym czasie wyjąć, rozwałkować ciasto na ok 0,5 cm i wycinać foremką ciasteczka. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w półtora centymetrowych odstępach.
Piec w temperaturze 170st przez ok. 10 minut.



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz