poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Dżem brzoskwiniowy

Uwielbiam dżemy brzoskwiniowe. Są moimi ulubionymi, zaraz po truskawkowym mojej babci :) Nikt w rodzinie nigdy rakowych nie robił, a że znalazłam brzoskwinie w promocji, to postanowiłam spróbować :) Jeszcze go nie otwierałam i nie próbowałam, ale kiedy nalewałam go do słoiczków był pyszny :)

Składniki:
1,5 kg brzoskwiń
500g cukru
sok z cytryny
laska wanilii lub cukier wanilinowy
konfiturex

Brzoskwinie obrać wypestkować, pokroić w kosteczkę cm/cm. połowę brzoskwiń zmiksować, a resztę pozostawić w kawałkach. Przełożyć do garnka. Wsypać konfiturex i zagotować. Następnie dodać cukier i laskę wanilii i gotować, najlepiej przez czas jaki jest podany na opakowaniu konfiturexu lub innego zamiennika tego typu.


Gorący dżem przekładać do wyparzonych słoiczków, szybko zakręcić i postawić na ściereczce nakrętką do dołu na 8-10min żeby słoiczki się zamknęły. Jeśli jakiś słoiczek się nie zamknie należy zostawić go w lodówce i zjeść w najbliższym  czasie lub zapasteryzować.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz