niedziela, 17 sierpnia 2014

Nadziewane papryki i cukinie

Akcja: Jedzcie Polskie Jabłka i Paprykę może być świetną inspiracja z eksperymentowaniem z tymi wspaniałymi owocami i warzywami. Ja nie eksperymentowałam, potrawa raczej klasyczna, choć nie powiem, nadzienie trochę inne niż zwykle robię. Ale mam jeszcze pełno innych pomysłów na nadzienia, mam nadzieję tylko, że zdążę je przetestować do końca sezonu :)


Składniki:
średniej wielkości cukinia
2,5 papryki
1/2 opakowania ugotowanego ryżu lub kaszy
300g mięsa mielonego
2 małe pomidory
1/2 cebuli
3-4 pieczarki ( ja miałam z przydomowego lasu :)
łyżka sosu ajvar
jajo
sól, pieprz, zioła prowansalskie
garść startego sera


Na patelni rozgrzać łyżkę oleju, wrzucić posiekaną drobno cebulkę i grzyby i dusić przez ok 10 min. Ugotowany i ostudzony ryż wymieszać z mięsem mielonym, posiekaną w drobną kostkę 1/2 papryki, drobno posiekanymi pomidorami oraz ostudzonymi grzybami z cebulą. Dodać jajo, sos ajvar i doprawić solą i pieprzem. Nadzienie powinni być dość pieprzne, ponieważ sama cukinia i papryka są raczej delikatne, dlatego nadzienie powinno mieć charakter :)
Dwie pozostałe papryki umyć, wykroić z nich gniazda nasienne i wszystkie białe błonki, natomiast cukinię przeciąć na kilka kawałków w poprzek tak aby otrzymać kilka "kominów" które później będzie się nadziewać. Części cukinii należy wydrążyć, ale nie do końca ( tak aby pozostało dno) i dociąć tak aby można je było ładnie postawić. Papryki do zapiekania też należy wybierać tak, aby dało się je postawić. Jeśli nie ma takiej możliwości to paprykę najlepiej przeciąć w poprzek i nadziewać jej połówki.
Paprykę i cukinię należy wewnątrz lekko posolić i popieprzyć, następnie nadziać przygotowanym farszem.
Do farszu można dodać także trochę startego sera, to taki kolejny "klej", który połączy całe nadzienie, ale ja go nie dawałam, natomiast posypałam nim wierzch papryk i cukinii.


Zapiekać przez ok 50 min w rozgrzanymi do 170st piekarniku ( należy sprawdzać stopień miękkości warzyw). Należy pamiętać że papryka będzie się piekła jakieś 15-20 min dłużej, dlatego lepiej cukinię dołożyć do piekącej się już papryki po tym czasie.
Podawać na ciepło.

Smacznego :)

Warzywa psiankowate 2014Faszerujemy 2014!

1 komentarz:

  1. Nadzienie prezentuje się wspaniale. Pieczarki i ajvar to jest to! Witam w mojej akcji psiankowatej ;)

    OdpowiedzUsuń