niedziela, 17 marca 2013

Placki z cukinii



Jak można wejść do sklepu i oprzeć się ślicznej, zielonej, młodej cukinii? Zdecydowanie się nie da się :) Taka mała cukinia, a może dać tyle radości, bo pierwsze co przychodzi mi na myśl, jak widzę takie maleństwo, to LATO :)
Ilości składników podaje na dwie porcje, takie jak na zdjęciu- ok 20cm średnicy.

Składniki:
1 młoda cukinia
młoda cebulka ze szczypiorkiem
2 małe jajka
4 łyżki pełnoziarnistej mąki
2 łyżki otrąb owsianych
sól, pieprz
łyżeczka oliwy
2 pomidorki koktajlowe

Cukinie zetrzeć na tarce o dużych oczkach, posolić i odstawić aby puściła trochę wody, następnie wodę zlać.

Dodać rozkłócone jajka, drobno pokrojoną cebulkę ze szczypiorkiem, następnie mąkę i otręby i wymieszać wszytko. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

 
Na rozgrzanym oleju smażyć placki, można duże, tak jak ja, lub małe jak placki ziemniaczane, na rumiany kolor z obu stron.


Miałam zamiar zjeść je z jogurtem naturalnym, ale w ostatniej chwili zorientowałam się, że ktoś "znikł" mój jogurt, więc po prostu na wierzch poukładałam pokrojone w plasterki pomidorki koktajlowe.

Smacznego!













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz