wtorek, 29 października 2013

Hiszpańska tortilla ziemniaczana z cukinią

Znów zrobiłam przerwę w dodawaniu postów. Nie miałam weny pisać, choć materiału jeszcze trochę mam.
Tym razem wytwór jeszcze z czasu sezonu ma cukinie :)
Któregoś dnia, oglądając telewizję natknęłam się na taki przepis. No może nie dokładnie taki, ponieważ nie spisywałam go, starałam się zapamiętać :-)
Wyszło pysznie, więc bez różnicy czy robiłam to tak samo jak kobieta w tv ;-)


Składniki:
2 średnie ziemniaki
1/2 średniej cebuli
ząbek czosnku
200g cukini
4-5 pomidorków koktajlowych
4-5 jajek
1/2 kólki mozzarellii
olej
1-2 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz, świeży tymianek

Zacząć należy od pokrojenia ziemniaków w kostkę o krawędzi ok. 1,5cm,  następnie cebuli w cienkie piórka i posiekania czosnku.
Rozgrzać sporą ilość oleju w małym garnku i usmażyć w nim ziemniaki na złoty kolor ( tak jak frytki). Usmażone kosteczki wyjąć cedzakiem z oleju i przełożyć na papierowy ręczniczek aby odsączyć tłuszcz. Na tan sam olej wrzucić cebulkę i czosnek, które należy także lekko zezłocić a następnie przełożyć  na papierowy ręczniczek.
Cukinię pokroić w plastry grubości 0,5-1cm, a następnie każdy plasterek przekroić na ćwiartki.


Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek. Wrzucić na nią cukinię i chwilę przesmażyć żeby cukinia zmiękła. Zdjąć z ognia aby przestygło
W miseczce rozbełtać jajka, dorzucić do nich przesmażone ziemniaki, cebulkę z czosnkiem i cukinię i wymieszać. Doprawić solą i pieprzem.
Na patelni rozgrzać trochę oleju, wylać na niego przygotowaną masę.


Następnie wrzucić pokrojone w ćwiartki pomidorki i pokrojoną w kostkę mozzarellę i posypać tymiankiem.


Poczekać do momentu aż spód się przyrumieni, należy to co chwilę sprawdzać, następnie przewrócić na drugą stronę i podsmażyć również na złocisty kolor.
Zdjąć na talerz i ze smakiem zjadać :)

Można podać z keczupem lub sosem czosnkowym.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz